Thursday 13 September 2012

Terima kasih Malaysiacrisis

Pertama sekali, kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Malaysiacrisis kerana mengambil,berat terhadap posting yang dibuat didalam blog ini. Banyak persoalan yang dikemukakan oleh Malaysiacrisis, tetapi tujuan blog ini dibuat bukan untuk berdebat dengan Malaysiacrisis.

Malaysiacrisis berhujah berdasarkan "fakta" rasmi. Sejarah selalunya ditulis oleh mereka yang berkuasa. (History is written by the victors).

Apa yang cuba dilakukan oleh Uncleseekers 111 ialah menyediakan ruang kepada Ku Ann@ Raja Amran@Tengku Amran untuk membuktikan tuntuan beliau. Dan sebenarnya, Ku Ann tidak perlu mendedahkan perkara ini didalam blog atau mana-mana media massa sekiranya Raja Azlan bersedia bersemuka dengan beliau. Begitu juga dengan Dewan Negara Negeri Perak.

Sudah banyak kali Ku Ann menulis surat dan mencuba untuk bersemuka dengan Raja Azlan mahupun Ahli-Ahli Dewan Negara Negeri Perak tetapi permohonan beliau ditolak. Biarkan saja Ku Ann datang dan mengemukakan bukti dan sekiranya Ku Ann gagal, tangkap saja dan dakwa dia kerana cuba menipu ataupun cuba menjatuhkan martabat institusi diraja.

Uncleseekers 111 hanya ingin menjawab satu para yang terdapat dalam artikel tersebut. Manakala persoalan lain akan disiarkan satu persatu.

Jadi lah seperti Uncleseekers yang membuat pendedahan beserta bukti dan fakta, jangan merosakkan nama Uncleseekers dengan auta!

Tagline Uncleseekers ialah "Seek The Truth". Uncleseekers 111 tidak pernah mendabik dada mengatakan bahawa apa yang ditulis disini adalah "The Truth". Kebenaran perlu dicari, bukan disogok oleh orang lain. Malaysiacrisis menyediakan "fakta", tetapi siapakah yang boleh mengatakan bahawa apa yang disiarkan oleh Malaysiacrisis itu sebagai "The Truth?"

Uncleseekers 111 juga tidak semestinya bersetuju dengan apa saja yang "dibuktikan" oleh Ku Ann atau Raja Amran atau Tengku Amran. Uncleseekers 111 juga sama seperti pembaca lain yang masih lagi "seeking the truth".

Uncleseekers 111 telah menyediakan siri-siri untuk Misteri Sultan Azlan Shah ini dan biarlah pembaca menilai sama ada apa yang ditulis ini adalah benar atau hanyalah khayalan orang yang sudah hilang akal. Oleh kerana Raja Azlan Shah sendiri tidak mahu bersemuka dengan Ku Ann ataupun kerabat-kerabat lain, begitu juga Dewan Negara Negeri Perak yang tidak mahu berurusan dengan Ku Ann, maka inilah saja ruang untuk Ku Ann menyalurkan hujahnya,

Masih banyak misteri yang masih belum terungkai tetapi untuk memulakan perjalanan mencari kebenaran, kami siarkan siapakah Ku Ann@Raja Amran@Tengku Amran.


7 comments:

  1. Assalamualaikum...saya rasa surat lahir ni ada silap sikit....pertama `FADERATION OF MALAYA, sebabnya, faderatian of malaya atau persekutuan tanah melayu ianya di tubuh pada tahun 1948. Tengku An lahir 1943. bukan district sitiawan, sepatutnya district dinding, atau daerah dinding kemudian ditukar kepada daerah manjung.dulu pusat pentadbirannya terletak di pekan lumut.terima kasih.....

    ReplyDelete
  2. http://uncleseekers3.blogspot.com/2012/09/laporan-polis-terhadap-sultan-azlan.html

    dalam report polis IC tulis 44 dalam surat beranak tulis 43..silap tulis atau penulis sndri x pasti mana satu kebenaran?
    mohon pencerahan

    ReplyDelete
  3. blog ni sebaik bahan fiksyen sahaja. merapu dan suka2 tulis. Auta AlAttas

    ReplyDelete
  4. blog ni sebaik bahan fiksyen sahaja. merapu dan suka2 tulis. Auta AlAttas

    ReplyDelete
  5. askum Tuan Tuan jgnlah menggunakan kata kata kesat tak elok tue...mmg sekarang kerajaan perak sedang hangat dibicarakan baik atasan atau bawahan biasa...dari segala apa cerita yg dikeluarkan ade yg betul dan ade yg tidak...saya tiada sbb untuk tulis panjang berjela...kita dah akhir zaman...yg haq akan naik insyaALLAH...Allah lebih mengetahuinya sbb yg akhir bukan sembarang calang calang org...akan disusun semuanya...kita tidak lama ja lagi akhir zaman telah terbit sedikit...jgn peningkan kepala dan bertelingkah...yg haq yg kuat segala seginya sahaja insyaallah akan dapat...berdoalah yg baik baik..sahaja untuk negeri perak dan negara msia...ini ja yg mampu saya katakan ingat Allah dan berjaga jagalah sentiasa semua...mudaham kita semua baik baik semuanya...insyaAllah

    ReplyDelete
  6. sedih melihat semuanya...aku insan biasa hanya yg baik kupohon kpd Allah untuk semua Aamiin...

    ReplyDelete
  7. maafkan saya yea Tuan tuan semua...saya undur diri...ku undur diri sehalus halus baiknya...mudahan tuan tuan dilindungi Allah S.W.T Aamiin...

    ReplyDelete